10 Kasım 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Karnabahar Yemeği

Tarifi paylaşmadan önce uzun uzun düşündüm. Karnıbahar mı, karnabahar mı? Bildiğim kadarı ile ''a'' harfi ile yazılması gerekiyor ama yine de emin olmak istedim Türk Dil Kurumunun sözlüğüne baktım. Ve doğru yazımım KARNABAHAR olduğunu gördüm. Bu minicik bilgiyi de sizinle paylaşmak istedim. İster yemeği, ister salatası, isterse kızartması olsun. Her türlü severim bu sebzeyi.
(Güçlü bir antioksidan olan karnabahar potasyum, fosfat, demir vb mineraller bakımından oldukça zengin bir sebzedir. Dolayısı ile haşlandığı takdirde suyu ile birlikte tüketilmesini önemle tavsiye ederim.)
Zeytinyağlı Karnabahar Yemeği
Malzemeler:
  • 1 küçük boy karnabahar
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 soğan
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz
  • 2-3 adet kuru biber veya közlenmiş kırmızı biber
Yapılışı:
  1. Yağda soğan ve sarımsaklar kavrulur. Salça eklenir, kavrulmaya devam edilir.
  2. 1 çay bardağı su eklenerek salça sulandırılır.
  3. Yıkanmış ve dal dal ayrılmış karnabaharlar dizilir. Üstünü örtmeye 3-4 parmak kalana kadar sıcak su eklenir.
  4. Tuzu eklenir.
  5. Biberler eklenir.
  6. Karnabaharlar yumuşayana kadar pişirilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...